floordehaas.reismee.nl

Terug in Nieuw-Zeeland!

Het is al wel weer een tijdje geleden dat mijn visum van Australië verliep en dat ik weer terug ben gegaan naar Nieuw-Zeeland. Mijn visum voor Australië verliep op 7 december 2019 en op 5 december 2019 ben ik naar Queenstown gevlogen. In de weken na mijn laatste blog heb ik vooral gewerkt en de laatste paar dagen bij mijn nichtje en haar vriend in Melbourne geslapen. Wat heel fijn is om familie te hebben in zo'n ver land als dit. :) Op de laatste dag hebben we nog samen geshopt en hebben ze mij afgezet bij een hotel vlakbij de airport, aangezien ik de volgende dag een super vroege vlucht had naar Queenstown, waardoor ik rond 2 uur moest opstaan. Die dag ging eigenlijk best snel en de vroege ochtend brak dan ook wel best snel weer aan. De vlucht naar Queenstown duurde ongeveer 3 uur.

Daar aangekomen was de makkelijkste optie om met de taxi naar het centrum te gaan. Het centrum van Queenstown is best klein, maar wel super gezellig. En het is helemaal omringd met bergen en het ligt aan een super mooi meer. Ik had hier een hostel geboekt voor 20 nachten en dus automatisch 21 dagen. Niet zo lang dacht ik in het begin... Maar als iemand ooit nog plannen heeft om naar Queenstown te gaan, zou ik een week niet aanraden als je geen auto hebt. Er zijn gelukkig wel genoeg mooie wandelingen te maken en genoeg activiteiten te doen. De activiteiten heb ik even gelaten voor wat het was, aangezien ik nog een keertje terug mag komen naar Queenstown!

Een van de eerste dagen ben ik de Queenstown Hill opgelopen. Mij was vertelt dat je binnen 20 minuten tot een half uurtje wel boven bent. Nou ik kan je nu vertellen dat dat bijna onmogelijk is. Of je moet bijna naar boven rennen, maar de hele weg naar boven gaat stijl omhoog. Wel een leuke uitdaging. Na ongeveer een uur als je eenmaal boven bent is het allemaal zo waard! Het uitzicht is echt zo mooi! Het vervelende aan alleen reizen blijf ik toch wel vinden dat je andere mensen moet vragen als je een foto wilt met het uitzicht. In dit geval heb ik dat natuurlijk wel gedaan, omdat het uitzicht zo gaaf was! Later zal ik ook nog wat foto's uploaden, zodat jullie weten waar ik het over heb. :)

Een paar dagen later besloot ik om naar Frankton te lopen. Eigenlijk loop je dan gewoon naar het vliegveld en weer terug, maar dan helemaal langs het water en ook daar is het uitzicht adembenemend mooi! Voor mij is Queenstown echt het Nieuw - Zeeland wat je verwacht van de plaatjes op internet. De totale wandeling kwam uiteindelijk uit op een ruime 21 kilometer. Iets waar ik zelf best wel trots op was. Het was geen moeilijke wandeling zoals de Queenstown Hill, maar toch. Ik geloof niet dat ik ooit 21 kilometer heb gelopen. Het moest ook wel, want ik moet ook een keer mijn wandelschoenen goed gaan inlopen voor over twee weken.

Want ik ben hier natuurlijk niet zomaar, als ik hier al een keer ben geweest. Precies vandaag is het nog twee weken voordat ik samen met mama nog een keer door Nieuw - Zeeland mag reizen. Voor mij niet de eerste keer, maar voor mama wel. Dit keer ook met een klein busje, dus ik kan ook de plekken bezoeken die ik nu of de keer in juli niet heb kunnen doen. Wat echt super leuk is!

Vandaag ben ik vertrokken uit Queenstown en naar Wellington gevlogen. Hier zal ik verblijven voor 13 nachten en dan doorvliegen naar Auckland. Waar we op 9 januari zullen beginnen aan onze roadtrip door Nieuw - Zeeland. Voor mij is het dus nog ruim 6 weken en dan ben ik alweer terug in het koude Nederland. Begin februari komen we weer terug en dat is voor mij na 14 maanden en een onvergetelijk avontuur in Australië en Nieuw - Zeeland. Zeker een aanrader!!!

Reacties

Reacties

Herman

Leuk bericht weer Floor! Fijne dagen en veel plezier met Jolande over twee weekjes!

Papa

Weer een mooi verhaal lieverd! Het avontuur met mama gaat ook bijna beginnen. Have fun!!

Monica de Vries

Wat een prachtig avontuur beleef je. Wens je nog en hele fijne paar weken toe en wat super dat je moeder ook nog komt. Een mooie afsluiter van een onvergetelijke reis.

Geniet nog even volop !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active