floordehaas.reismee.nl

Nieuw - Zeeland deel 1

Het is alweer een tijdje geleden dat ik een blog heb geschreven, waardoor er in een keer heel veel in 1 blog zou komen te staan. Daarom doe ik mijn Nieuw - Zeeland blog in delen.

Doordat ik met de KIWI Experience door Nieuw - Zeeland reis, zie ik op een dag zoveel! (en ik heb het de laatste drie weken ook niet heel erg goed bijgehouden.

Het avontuur begon natuurlijk in Auckland, waar ik in de ochtend van 5 juli werd opgehaald met de bus om naar de eerste stop te gaan: Hot Water Beach. Mij zeggen al die plaatsen niet zoveel, dus ik moest het ook allemaal eerst even Googlen voordat ik wist waar we heen gingen. Hot water Beach ligt zo'n 173 kilomter ten oosten van Auckland. Ik weet niet hoelang we er over gedaan hebben, maar de wegen zijn uiteraard niet zoals in Nederland en een groot deel van de weg liep ook door de bergen. Ik heb mezelf ook voorgenomen aan het begin van de reis om niet in slaap te vallen in de bus, omdat ik zoveel mogelijk van omgeving wil kunnen zien. Onze eerste stop was bij The Cathedral cove. Om dit alles te gaan bewonderen moest ik eerst een wandeling maken van ongeveer een half uur naar beneden. Op zich ging dit sneller dan verwacht, maar ja... naar beneden lopen gaat voor mij altijd makkelijker dan weer omhoog. Na een half uurtje ongeveer kwam ik aan op het strand en meteen kon ik de Cathedral Cove al zien. Echt mega groot en ook een beetje magisch om doorheen te lopen. Mij werd later ook verteld dat hier een klein stukje van de Narnia films is opgenomen. Nadat we het allemaal hadden gezien zijn we doorgereden naar de plek waar we zouden overnachten die nacht. Snel spullen in de kamers leggen en door naar het strand. Met WARM water! Ja geloof het of niet, maar er is heel warm water op het strand van Hot Water Beach. Sommigen van de groep hadden een schep meegnomen, want als je een kuil graaft op het strand kom je al vrij snel bij water uit wat warm is! Warm genoeg om er in de winter in te gaan zitten! Zelf heb ik het niet gedaan, omdat ik niet had verwacht dat het zo warm zou zijn.

De volgende dag zijn we doorgereden naar Waitomo. In Waitomo zelf is niet heel veel te beleven, maar wel hele mooie grotten en een mogelijkheid om Glow worms te bekijken. Ik had die dag gekozen om een grot te gaan bezoeken met een klein groepje en een gids. Eerst zijn we nog gestopt om een korte wandeling te maken bij The Karangahake Gorge. Wij als groep hebben niet een hele lange wandeling gedaan, maar deze was zeker wel de moeite waard. Het was over een paar bruggen, door kleine stukjes van grotten en langs een enorme kloof! Daarna zijn we doorgereden naar Waitomo, waar ik al vrij snel mijn tour had met nog een paar anderen naar de grot. Deze tour was zeker de moeite waard met alles wat de gids vertelde en de grot was ook enorm groot! 'S avonds hebben we met z'n allen nog een biertje gedronken en rugby gekeken in de pub.

Dag 3 van de reis alweer. Gelukkig reis ik met een hele gezellig groep en voelt het alsof we elkaar al weken kennen. De ochtend zijn we weer begonnen met een kleine wandeling naar een andere grot en door het bos. Dit was de dag waar ik al heel lang op heb gewacht, namelijk Hobbiton! De weg ernaar toe was het al heel heuvelachtig en heel groen! Ik had niet veracht dat het in de winter nog zo groen zou zijn! Bij aankomst moesten we in een speciale Hobbiton bus naar het dorpje: The Shire! Ik zou wel een hele blog kunnen schrijven over The Hobbiton tour, maar dan zijn we nog wel even bezig. Dit was wel echt een van de hoogtepunten tot nu toe. We waren met alleen onze eigen bus als groep, dus niet een hele grote groep en ook weer een hele leuke gids. Zij vertelde ons echt van alles over The Shire, hoe het ontstaan is, hoe het gefilmd is en natuurlijk over alle huisjes. Uiteindelijk konden we zelfs nog wat drinken in The Green Dragon, de lokale pub van The Shire. De tour zelf duurde ongeveer 2,5 uur, maar zeker de moeite waard als je ooit in Nieuw - Zeeland bent!

Vervolgens was het nog ongeveer een uurtje rijden naar Rotorua. Een bijzonder plekje ook weer. Dit plaatsje ligt in een gebied met veel geothermische activiteit van vulkanische oorsprong, waardoor het er ook wel stinkt naar rotte eieren op sommige plekken. Overal zie je bij waterplekken damp afkomen en daar heb je van die speciale pools. (ik weet het allemaal niet precies en heb dit stukje dan ook op google opgezocht) Samen met de reisgenootjes zijn we 's avonds naar de spa geweest! Hele fijne avond was dat! Een spa met uitzicht over het meer. En als aflsuiter nog uiteten geweest bij een Japans restaurant. Nou beter kon mijn avond niet worden. :)

Dag 4 van de trip. Met de KIWI Experience blijf je over het algemeen op de meeste plekken maar 1 nacht, maar als je ergens langer wil blijven kan dat natuurlijk ook, maar zover volg ik gewoon het schema. De reis was vandaag van Rotorua naar Taupo. Onze eerste tussenstop was uiteraard weer een wandeling, maar ook zeker weer de moeite waard bij Redwoods Forest, om vervolgens door te rijden naar Huka Falls. Ook weer een bijzondere plek om te zien, omdat daar een punt is waar 220,000 liter per seconde doorheen stroomt. Ik weet niet wat het is met Nieuw - Zeeland, maar voor mij blijft het land mij verrassen. Iedere keer kom je weer op plekken waarvan je niet verwacht dat het er is. Het ene moment heb je bergen, dan weer meren of watervallen en in de winter op de bergtoppen zelfs sneeuw op het Zuidereiland.

Eind van de middag kwam ik aan in Taupo en ik had de volgende dag ook een 'vrije dag' in Taupo. Ik heb vooral met reisgenootjes een beetje rondgelopen bij het meer en de winkeltjes en vervolgens lekker niks te doen in het hostel. De volgende dag moesten we dan ook weer met de bus naar de volgende bestemming: River Valley!

Meer daarover en het vervolg van mijn reis door Nieuw - Zeeland in deel 2!

Reacties

Reacties

Papa

Wat weer een geweldig verhaal!!! Super dat je dit allemaal doet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active