floordehaas.reismee.nl

Nieuw - Zeeland deel 3

Gelukkig heb ik ook alles bijgehouden in een boek van mijn reis want anders zou het nu bijna onmogelijk zijn om jullie het laatste deel van mijn reis in Nieuw - Zeeland te vertellen. Het is namelijk al weer ruim twee maanden geleden dat ik mijn reis heb gemaakt door Nieuw - Zeeland.

De volgende stop was Lake Mahinapua. Op zich niet een hele bijzondere plek, maar vooral een tussenstop om de afstand tussen Westport en Franz Josef te overbruggen. Onze eerste stop die dag was bij de Pancake rocks. Best een gekke naam, maar zodra je het ziet snap je het meteen. Het zijn allemaal hele dunne en op elkaar gestapelde stenen. Na die stop was de eerstvolgende stop Greymouth. Op zich ook niet heel veel te beleven, maar daar was het vooral inkopen doen voor een kostuum, omdat we die avond bij Lake Mahinapua een kostuum party hadden... ja jullie lezen het goed. Ik dus ook. Het moest een kostuum zijn van iets wat begint met de eerste letter van je naam. In mijn geval dus een F. Mijn creativiteit kwam niet heel ver die dag, dus ik besloot als een fairy te gaan. Die avond was het gelukkig wel heel gezellig met muziek en drankjes.

Het enige nadeel aan reizen met een organisatie is dat er een bepaald schema met tijden erop waar we ons redelijk aan moeten houden, omdat er anders niet genoeg tijd is voor een activiteit of niet op tijd aankomen bij de accommodatie. Zo ook de ochtend erna was het weer redelijk vroeg op staan om naar de volgende bestemming te gaan: Franz Josef. Een bestemming waar ik mij al heel lang op heb verheugd. Gelukkig waren we daar volgens het schema ook 2 nachten gelukkig. Ik had mij op de weg er naartoe ook al ingeschreven voor een skydive. Iets wat ik ook nooit zou doen voordat ik hier kwam, maar aangezien het boven de gletsjer was wou ik dit toch wel heel erg graag. Helaas zat het weer niet echt mee die 3 dagen en was het dus niet mogelijk om te gaan skydiven. Om de gletsjer te kunnen zien moesten we een brug over en de rest lopen, maar we mochten niet over de brug lopen dus moesten we voor de terugweg en manier vinden om de brug over te steken. Aangezien er geen bussen waren was er nog maar 1 optie. Hitchhiken. Gelukkig hadden we vrij snel een lift gevonden :) Die drie dagen dat we er waren hebben we 2/3 wandelingen gemaakt en die waren zo mooi! Wel een beetje jammer dat de Gletsjer steeds kleiner en kleiner wordt en over enkele tientallen jaren er misschien niet eens meer een gletsjer is. Gelukkig mag ik in januari/februari nog een keer terug naar Nieuw - Zeeland om nog een keer naar al deze mooie plekjes te gaan!

De volgende stop was Wanaka. Ik vind vanaf Franz Josef en verder naar beneden zie je het Nieuw - Zeeland wat je kent van de plaatjes. Bergen, meren of allebei, super afgelegen plekken en noem het allemaal maar op. Echt zo idioot mooi ;). Voordat we in Wanaka aankwamen was het natuurlijk weer tijd voor de welbekende tussenstops. Deze waren deze keer bij Lake Matherson en Thunder Creek waterfall, Lake Matherson ligt niet heel ver van Franz Josef af. Eigenlijk aan de andere kant van de berg waar je ook The Fox Glacier kunt zien. Het meer heeft als het helemaal wind stil is een perfecte reflectie van de bergen erachter, wat uiteraard ook best bijzonder is om te zien. de waterval is bekend, omdat iedereen er een foto van maakt met zijn/haar mond open zodat het lijkt alsof al het water van de waterval in je mond stroomt. Dat was eigenlijk wel het meest hilarische van deze tussenstop om iedereen zo te zien. Nee dit heb ik zelf niet gedaan.

In Wanaka ging iedereen naar de bekende Wanaka tree, maar ik was een van de weinigen die dat oversloeg voor die dag. Ik begon namelijk last te krijgen van mijn voet en snapte niet helemaal waardoor dat kwam.

De volgende dag zijn we doorgereden naar Queenstown waar sommigen van de groep een bungeejump gingen doen, no way dat ik dat ging doen. Ik zou langer in Queenstown blijven dan de meeste van de groep. Uiteindelijk niet veel van Queenstown gezien vanwege mijn voet, maar he wat maakt het uit.... gelukkig kan ik in januari nog een keertje terug om dan Queenstown te gaan ontdekken. Op een van de laatste dagen in Queenstown heb ik dan wel mijn skydive kunnen doen. En wat was dat gaaf! Echt dat gevoel van het moment dat je uit dat vliegtuig valt is niet te omschrijven maar zo de moeite waard. De eerste 40 seconden heb ik ook alleen maar opgelet of mijn mond nog wel dicht was... want als die eenmaal open is, denk dan maar niet dat je die nog dicht krijgt. Degene met wie ik sprong maakte ook een video en ik wilde natuurlijk wel charmant op die video te komen staan. Niet helemaal gelukt, maar zodra de parachute uit is heb je zo'n mooi uitzicht over de bergen en meren om Queenstown. Zeker een aanrader. Na 6 dagen in Queenstown te hebben verbleven was het tijd voor de een na laatste stop: Lake Tekapo. Ook weer een plek en een busrit die niet te omschrijven is. Zo mooi! Van Queenstown door de Lindis Pass to the Mackenzie Country. En dan Lake Pukaki. Ook weer een plek waar van je denkt, bestaat dit echt. Ja en op de plaatjes ziet het er net zo uit als in het echt. Misschien nog wel mooier. Aangekomen in Lake Tekapo hadden we een hostel op loopafstand van het water en heb ik zelf een korte wandeling gemaakt langs het meer.

De volgende dag op naar Christchurch waar ik een week zou zijn. Niet echt goed gepland maar goed. Christchurch is niet een hele bijzondere stad, maar het heeft wel alles wat je nodig hebt. Ik heb die week niet veel gedaan, beetje rondgelopen in de stad, de kathedraal bezocht, die sinds de aardbeving nog niet is opgebouwd en een avondje bios.

Na die week was het tijd om weer naar Melbourne te vliegen om een paar dagen daarna te beginnen aan mijn nieuwe baan in Wodonga in een motel. Wat ik overigens nog steeds doe. Het motel is niet heel groot, maar groot genoeg om daar aan het werk te zijn als motel all rounder. Nog 2 maandjes hier ongeveer en dan weer terug naar Nieuw - Zeeland!

Reacties

Reacties

Papa

Mooi verhaal weer!!

Mam

Leuk om hier weer van je te lezen!!

Merel

Je blijft dus nog langer. Weet je wel dat je al bijna een jaar weg bent!! Wat maak je er toch een geweldige reis en een geweldige levenservaring van. Dank dat je deze verhalen weer gedeeld hebt.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active