floordehaas.reismee.nl

Vertrek tot en met aankomstdag Sydney

En daar zijn we dan! Sydney!

DInsdag 4 december 2018 was het dan eindelijk zover: mijn vertrek naar Sydney. Met de zenuwen is het gelukkig allemaal best meegevallen. Behalve de nacht van tevoren, toen bedacht ik mij allemaal dingen die ik misschien niet goed geregeld zou hebben of vergeten zou kunnen zijn. De volgende dag zijn we met z'n allen met de auto naar Schiphol gereden. Met de zenuwen? Nog steeds best wel oke. Totdat er op de borden Schiphol kwam te staan. Eenmaal aangekomen op Schiphol begint het dan ook wel echt. Na wat te hebben gegeten liepen we langzaam naar de vertrekhal waar we ons allemaal zouden verzamelen. We hebben met z'n allen onze spullen ingecheckt en daarna kwam het..... het afscheid..... het geen waar ik het meest tegen op zag. Nadat ik van iedereen afscheid had genomen begon het avontuur echt. De eerste vlucht was van Amsterdam naar Dubai. Een vlucht van ongeveer 6 uur, met een korte overstap in Dubai voor de vlucht naar Singapore. Die vlucht was tussen de 6 en 7 uur.

Laat aangekomen in Singapore komen we rond 22:00 uur in de avond buiten op het vliegveld. Het eerste wat ik denk is WOW super warm hier! En dat om 22:00 uur in de avond! Iets wat ik sowieso niet gewend ben, maar al helemaal niet toen ik in Nederland opstapte en het weer daar tussen de 0 en 10 graden lag.

We zijn met z'n allen naar het hotel gegaan voor 1 nacht. De volgende dag zouden we een stadstour gaan maken door SIngapore. De volgende dag werden we ergens in de middag opgehaald om met een gids de stadstour te gaan doen. De eerste stop was het zakelijk centrum van de stad. Met de skyline, de hotels en de casino's. Van te voren wist ik niet zo goed wat ik van Singapore kon verwachten, maar vooral veel en hoge gebouwen. Wel een opvallende schone stad. De tweede stop was de Botanische tuin van Singapore en de National Orchid Garden. (de naam zegt het al: een tuin met allemaal soorten orchideeën). De derde en de vierde stop waren een Chinese Tempel en Little India. Moe maar voldaan zijn we weer afgezet op het vliegveld van Singapore waar we het vliegtuig hebben genomen naar Sydney. Een vlucht van ongeveer 8 uur.

Eindelijk na best wel veel uur onderweg te zijn geweest kwamen we dan aan in Sydney rond acht uur (lokale tijd). We zijn gelijk doorgegaan naar het hostel waar we de komende nachten zullen verblijven. Gelukkig konden we al gelijk de kamer in en de stad gaan verkennen. De stad, van wat ik er tot nu toe van heb gezien lijkt me super mooi. Morgen 08.11.2018 is het plan om de stad verder te gaan bekijken en een soort van citytour door Sydney te maken.

Bijgevoegd onder het mapje foto's heb ik nog de foto's van het vertrek, Singapore en een stukje Sydney!

Bedankt voor het lezen en tot gauw!

Gina

Superleuk Floor, wat een avontuur. Leuke foto's ook. Have fun!