floordehaas.reismee.nl

The Adventure Continues!

De laatste blog eindigde dat ik met de groep naar Featherdale Wildlife park zou gaan. Op de terugweg van Katoomba naar Sydney zijn we ergens tussendoor uitgestapt en hebben we de bus gepakt naar het Wildlife park. We hadden gedacht dat toen we van plan waren naar Katoomba te gaan dat het Wildlife park daar dichtbij zou zitten. Helaas was dit niet het geval en bleek uiteindelijk dat het park dichter bij Sydney ligt dan bij Katoomba. Het park zelf was niet heel groot, maar ze hebben wel allemaal dieren die wij in Nederland niet zo snel zullen zien. Waar we natuurlijk vooral voor gingen waren de Koala's en de Kangoeroes.

De reis naar Sydney was vanaf het park ongeveer nog een uurtje. We hadden allemaal hetzelfde hostel geboekt voor de komende 5 of 6 nachten, omdat we maandag 17 december op surf camp zouden gaan met z'n allen. Die dagen in Sydney heb ik vooral gekeken naar een baantje , shoppen en verder lekker niks gedaan. Die maandag zijn we teruggegaan naar het hostel waar we de eerste drie nachten ook waren geweest. We werden met de bus opgehaald en de reis zou twee uur duren naar het surf camp. Surf camp was echt geweldig! Ik kan niet zeggen dat nu super goed kan surfen, maar ik kan er in ieder geval op staan. (lijkt mij een goed begin na 5 dagen surfen). Het surf camp zelf lag in de middle of nowhere en er was maar 1 plekje ergens bovenop de heuvel was samen met het winkeltje op de camping de enige plek waar we wat lekkers konden halen. Verder neemt dat niet weg dat het wel een super mooi gebied is! Het surf camp ligt bij 7-mile beach in Gerroa. We waren met een best wel grote groep, opgesplitst in 2 kleinere groepen. Iedereen sliep in kleine huisjes met maximaal 7 of 8 personen en middenin was de gelegenheid voor eten/drinken en lekker relaxen. Iedere dag was 2 keer 2 uur surfen en tussendoor kon je doen waar je zin in had. Zonnebrand was hier geen overbodige luxe, want zelfs als de zon niet scheen, kon je nog verbranden. Wat een klein beetje is gebeurt. Vrijdag 21 december kregen we de mogelijkheid om het weekend nog te blijven of om weer terug te gaan Sydney. Ik had als enige van de groep ervoor gekozen om weer terug te gaan Sydney. Ik ben naar het hostel gegaan waar ik eigenlijk maandag pas een reservering had, maar heb er extra nachten bijgeboekt. Het hostel zelf ligt ideaal! Naast het centraal station en niet ver van alle centrale plekken. Het is een hostel met treinwagons die zijn omgebouwd tot slaapkamers!

Vandaag is het 25 december, wat betekent dat het kerst is! Merry Christmas iedereen! Het gekke is dat het niet voelt als kerst. Ik heb meer het gevoel dat het ergens midden in de zomer is. Gisteren om kerstavond zijn we met een groepje naar de pub gegaan om kerst te vieren. Toch gek... het is hier nu rond de 26 graden en af en toe zie je wat kerstversiering op straat en een kerstboom staan. Vanavond ga ik met de groep BBQ'EN. Australischer dan dit ga ik het niet krijgen om met kerst te gaan BBQ'EN! Voor de rest van de week zijn er nog niet echt plannen gemaakt, behalve dan natuurlijk oud & nieuw. We moeten nog even een goede plek uitzoeken er op tijd gaan zitten!

Gelukkig heb ik sinds gisteren wel een plan! Voor zover had ik nog helemaal geen plannen voor de komende tijd, maar gisteren heb ik met een organisatie een plan gemaakt om met een bus de East Coast te gaan bekijken met de bus en uiteindelijk te eindigen in Cairns. Dit natuurlijk niet allemaal in 1 dag. De afstanden hier in Australië zijn een klein beetje groter dan in Nederland. Van Sydney naar Cairns is iets meer dan 2.000 kilometer. Door middel van allerlei tussenstops en excursies zal mijn East Coast avontuur eindigen in Cairns. Mijn plan is dan ook om hier een baantje te gaan zoeken voor een aantal maanden en dan weer door te reizen naar een ander deel van Australië of misschien mijn twee maanden vakantie in Nieuw - Zeeland. Maar zover is het allemaal nog niet! 1 Januari ga ik met de bus naar Byron Bay en vanaf daar kijken wat ik allemaal ga doen. Excursies die al vast staan zijn de Whitesunday Islands, Fraser Island en Great Barrier Reef!

Reacties

Reacties

Gina

Dat klinkt allemaal goed Floor. Erg leuk allemaal die excursies e.d. Ja, de afstanden zijn bijna niet voor te stellen hier in Nederland. Wij vinden naar Harlingen al ver.....(hahahaha) Veel plezier nog!

Leneke

Wat beleef je mooie dingen , geniet ervan , en ik kijk uit naar jou volgende verhaal .
Liefs Leneke .

Merel

Hoi Floor, alvast een goede jaarwisseling!! Ik hoop dat je een super plek kunt vinden want het is vast spectaculair. Ik ben heel erg benieuwd naar de foto's en wat de reis je nog meer brengt. Heel goede reis en ik kan niet wachten op je volgende verhaal.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active