floordehaas.reismee.nl

Nieuw - Zeeland deel 2

River Valley was de volgende bestemming van de trip! Eerst hebben we nog een stop gemaakt bij Tongariro National park voor een wandeling van ongeveer 1,5 uur. Het was helaas niet heel goed weer. Vooral mistig en een klein beetje regen. De wandeling liep vooral door open velden met allemaal verschillende kleuren van planten en bomen en ook een gedeelte door bossen met daarnaast een stromend riviertje. Uiteindelijk na ongeveer 45 minuten kwamen we dan eindelijk uit bij de waterval, wat toch wel het hoogtepunt was van de hele wandeling. Op de terugweg was het gelukkig gestopt met regenen en gingen we weer onderweg naar onze bestemming van die dag: River Valley. Dit hostel lag in de middle of nowhere ingesloten tussen hele hoge rotspartijen met ook weer een stromend riviertje erbij. Wel een hele mooie plek. Die avond hebben we vooral spelletjes gespeeld en gegeten :) Aangezien er geen telefoonbereik was, ging iedereen eens een keer wat anders doen dan 's avonds alleen maar filmpjes kijken of op de telefoon. De volgende dag hadden de meeste van ons een 'vrije' ochtend, omdat sommigen van de groep gingen raften. Aangezien het zo koud was buiten en ik niet heel graag met die tempraturen in het water lig, heb ik gekozen voor een vrije ochtend.


Rond 13:00 uur zijn we weer met de bus vertrokken naar Wellington. De laatste bestemming van het Noordereiland. We kwamen pas rond 18:00 uur in Wellington en als ik het schema van de bus had gevolgd, zou ik de volgende dag ook weer vroeg weggaan om de ferry te nemen naar Picton op het Zuidereiland. Gelukkig had ik besloten om een paar dagen langer in Wellington te blijven, omdat veel mensen vertelde dat het zeker de moeite waard is om een paar dagen langer in Wellington te blijven. Zo gezegd, zo gedaan. Het enige nadeel was wel dat mijn reisgenootjes waarmee ik al vanaf Auckland reisde verder gingen de volgende dag en ik dus niet met ze meekon. In de avond ben ik nog met een deel van de groep uiteten geweest bij een Wine bar in Wellington. Ik die nog nooit wijn had gedronken wilde dat wel een keertje proberen en had dan ook, naar mijn idee een zoete wijn besteld. Alles ging zoals het hoorde en natuurlijk lieten ze eerst de fles zien voordat ze het inschonken. Ik heb natuurlijk geen verstand van wijn, maar op zich was het best lekker. Het eten was ook echt super lekker.

De meesten gingen de volgende dag al weg, maar met een van de meisjes van de groep zou ik nog een dagje gaan wijn proeven in een dorpje waar zij heen zou gaan. Voor iemand zoals ik met 0 wijnervaring wist ik niet of dit wel zo'n goed idee was, aangezien ik eerder nooit van wijn hield. Oke zo gezegd zo gedaan. Ik ging eerst met de trein ongeveer een uurtje van Wellington, waar zij mij heeft opgehaald en vervolgens zijn we op de fiets langs een paar wijnproeverijen geweest. De eerste stop was niet heel groot, maar verbazingwekkend wel heel lekker. Als afsluiting van de dag hebben we nog ergens wat gegeten en ben ik in de avond weer teruggegaan naar Wellington.

Aangezien ik een paar dagen in Wellington had ben ik ook bij het Te Papa museum geweest. Als je ooit in Wellington komt is dit museum zeker een aanrader! Het museum gaat vooral over de natuur, cultuur en de historie van Nieuw - Zeeland. Verder is Wellington een hele leuke stad met barretjes, restaurants en leuke winkeltjes.

Na ongeveer 5 nachten in Wellington te zijn geweest was het tijd om naar Picton te gaan op het Zuidereiland met de boot. De boot vertrok in de ochtend rond 09:00 uur en duurde ongeveer 3,5 uur. Best lang, maar met genoeg mooie uitzichten om je heen tijdens de boottocht. Die dag was helaas wel veel in de bus zitten en verder niet echt bijzondere dingen doen. Onderweg hebben we nog wel een tussenstop gemaakt bij The Pelorus river. Op zich niet heel bijzonder, maar wel als je The Hobbit hebt gezien, waar ze in tonnetjes door het water gaan, wat daar is opgenomen :) Later in de middag kwamen we dan eindelijk in Kaiteriteri. Een klein dorpje aan het water vlakbij het Abel Tasman National park. Hier hadden we maar 1 dag en de volgende ochtend zouden we weer doorgaan naar de volgende plek. Gelukkig zijn we niet heel vroeg vertrokken en kon ik nog wel even een korte wandeling maken over het strand. Wat natuurlijk altijd goed is. Zeker in de ochtend als het nog niet zo druk is.

Volgende bestemming: Westport! Gelukkig zijn de afstanden iedere keer die we rijden niet heel ver. Iedere dag misschien 2,5 / 3 uur. Voordat ik hier kwam vond ik als ik ergens heen ging en er 2,5 uur voor rijden echt te ver, maar de afstanden zijn zo anders dan in Nederland, dat als je ergens heen wilt soms wel 2 uur moet rijden voordat je ergens op een leuke plek komt. Met meerdere tussenstops is het niet heel erg.

De volgende stop was Nelson Lakes. Waar we als we wouden konden gaan zwemmen... Maar met 5 graden buiten en het water waaschijnlijk nog veel kouder heeft niemand dat gedaan natuurlijk. Het uitzicht blijft hoe dan ook heel gaaf om te zien! Toen ik er was was het wel bewolkt, maar ook in de winter is Nieuw - Zeeland echt de moeite waard! Het is alleen een klein beetje kouder dan in de zomer. Aangekomen in Westport en in het hostel was het vooral kaartspelletjes, bij de kachel en naar bed!

Volgende stop: Lake Mahinapua

Reacties

Reacties

Mam

Wat heb je veel gezien! Mooi hoor, doen wij in januari nog eens dunnetjes over!?

Papa

Geweldig om dit weer te lezen. Zo lijkt het net alsof we er een beetje bij zijn!!

Leneke

Wat weer een verhaal , maar wat ik nu wel wil weten , waar vind je het nu het mooist .

Gina

Klinkt goed Floor. Leuk om te lezen. En, welkom bij de club, wijnen is hier in Nederland inmiddels een werkwoord geworden. (Chateaux Marillot)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active