floordehaas.reismee.nl

Melbourne en een nieuw avontuur

Nadat ik klaar was met het werken op de potato farm zijn we met z'n drieën naar Melbourne gereden. We hadden allebei een ander hostel geboekt en ik zou tot en met 2 juli in Melbourne blijven. Dit betekende dat ik meer dan genoeg tijd had, namelijk ruim twee weken. Ik had nog geen idee wat ik in Melbourne wou gaan doen voor zo'n lange tijd. Een paar dagen na aankomst hebben we met de hele 'potato crew' afgesproken om wat te gaan lunchen in de stad. Na de lunch zijn we nog naar het casino geweest. Voor mij de eerste keer. Ik ben er wel achter gekomen dat ik er niet heel goed in ben en dan ook maar mee ga voor de gezelligheid. Geld verspillen heeft ook niet echt zin als ik er niks aan verdien :) Ik moet zeggen dat ik in die twee weken dat ik in Melbourne was er wel een paar keer ben geweest, maar gewoon om rond te kijken. Verder ben ik er ook wel achtergekomen dat je er goed kan shoppen. Het leukste vond ik toch wel de streetart en The Queen Victoria Market. Dit is een hele grote en overdekte markt met van alles en nog wat. Vlees, vis, groente en fruit, maar ook kleding, souvenirs en noem het allemaal maar op.

Een van de dingen die in een week gedaan moest worden was het verkopen van de auto. We hadden in de tijd dat we gewerkt hadden een vrije nieuwe auto. Het verkopen daarvan ging nog een klein beetje lastiger dan ik had verwacht. We hadden een auto uit 2009 en het was een schakelauto. Geen probleem zou je denken. Blijkbaar rijden heel veel mensen (eigenlijk bijna iedereen) een automaat. Dit maakte het dus een klein beetje lastiger om de auto te verkopen. Op vrijdag is het dan toch gelukt om de auto te verkopen, gelukkig!

Ik moet zeggen dat de twee weken best snel voorbij zijn gegaan. Melbourne is een leuke stad. Toen ik nog aan reizen was langs de Oostkust zeiden veel backpackers ook dat Melbourne een veel leukere stad was dan bijvoorbeeld Sydney. Nou ik moet zeggen dat ik het hier wel mee eens ben. Ik weet niet zo goed wat er nou zoveel leuker is aan Melbourne, maar de sfeer is heel anders. De laatste paar dagen heb ik niet in de stad doorgebracht, maar bij familie in een wijk buiten Melbourne. Ik kwam daar aan op zaterdag en zou het weekend op hun puppy Cami passen. De rest van de dagen heb ik vooral heel weinig gedaan en beetje gekeken wat ik wil gaan doen in Auckland. Dinsdagavond, de laatste avond dat ik bij hun zou zijn hebben we lekkere Hollandse frikandellen en kroketten gegeten! Na 7 maanden was dat wel weer heel lekker!

Woensdag 3 juli ging de wekker om 03:10 uur. Half 5 stond ik dan op het vliegveld voor mijn vlucht naar Auckland, Nieuw Zeeland. Tijd om een maandje rond te gaan reizen met de KIWI Experience! De vlucht zelf was ongeveer 3,5 uur. 2689 kilometer verder was in dan eindelijk aangekomen in Auckland. Tijdsverschil van 2 uur met Melbourne, dus ik was daar rond 13:00 uur. Ik was rond half 3 bij het hostel. Voor vandaag had ik allemaal leuke plekjes uitgezocht om naar toe te gaan, maar dat is letterlijk in het water gevallen helaas. Het regent te hard om dat vandaag te gaan doen helaas. Onderweg zag ik dat er hier in de stad de World Press Photo is. Keuze was snel gemaakt. Vorig jaar heb ik deze ook gezien in Amsterdam. Deze was wel iets kleiner, maar nog steeds zeker de moeite waard om te gaan kijken. Morgen vertrek ik met de bus naar mijn eerste stop: Hot water Beach!

Papa

Op naar nieuwe avonturen!! Veel plezier!

Roslyn Zuideveld

Ik ben in december 2018 in Melbourne geweest, drie dagen. Had er nog wel wat langer willen blijven. Zoveel moois is er te zien, leuke winkelstad en St. Kilda beach was ook mooi. Ook in het hoogste gebouw van Melbourne geweest, prachtig uitzicht over deze geweldige stad.
Veel plezier nog.

Monica de Vries

Heel veel plezier in Nieuw Zeeland!

Mam

Geweldig dat je in Nieuw Zeeland bent! Kun je alvast wat rondneuzen, voordat wij samen gaan! Liefs mam