floordehaas.reismee.nl

Potato farm job

Eigenlijk is er niet veel veranderd sinds de laatste blog. Ik ben nog steeds aan het werk op de potato farm in Princetown. 27 februari ben ik hier begonnen en ik ben van plan om door te gaan tot eind juni voordat ik aan een heel ander hoofdstuk kan beginnen, in een ander land! Nieuw Zeeland! Vliegtickets zijn geboekt en 3 juli vlieg ik naar Auckland om vanuit daar een maand lang rond te reizen om het Noorder en Zuidereiland. Maar zover is het nog niet. Het werk op het land is klaar! Alle aardappels zijn uit de grond en ik ben nu dan ook weer terug waar ik begonnen ben: potato grading. Of met andere woorden: Het uitzoeken van de aardappels aan de lopende band. Het werk zelf is prima te doen. De dagen dat ik nog op het land moest werken begonnen vaak rond een uur of 7 en eindigden ook rond 7, in de avond. Aangezien er verschillende plekken zijn waar mijn baas aardappels heeft, zijn we ook regelmatig verhuisd van plek. Het meest makkelijke was het veld achter het huis. Geen reistijd en thuis pauze :) Ik heb nog nooit zoveel aardappelsoorten gehoord en gezien in zo'n korte tijd. Voordeel is natuurlijk wel dat we zelf zoveel aardappels willen eten als we willen. En gratis natuurlijk. We blijven natuurlijk gewoon Nederlanders ;)

In de weekenden proberen we vaak wel leuke dingen te doen, aangezien we hier in the middle of nowhere zitten en een auto echt een must is. Zaterdag is vaak boodschappen dag. Ja ook hier hebben ze een Aldi. De afgelopen weken hebben we veel leuke dingen gedaan. We wonen hier natuurlijk op loopafstand van de 12 Apostelen en de Great Ocean Road. Ze hebben hier dan ook een Gourmet Trail. Dit is een route met onderweg allerlei plekken waar je kan stoppen zoals een kaasboerderij, Een chocoladewinkeltje, Fudge, Brewery, Icecream en nog heel veel andere leuke plekken. Alle producten uit de omgeving of van de farm zelf. De kaas bijvoorbeeld... Heel lekker!

Een paar weken daarna begon het lange paasweekend. Als eerst zijn we naar Port Fairy gereden. Een klein dorpje op ongeveer anderhalf uur rijden van Princetown. Het dorpje ligt aan de zee met allemaal leuke, kleine winkeltjes en restaurantjes Wij hadden wat gegeten aan het strand. Het was die dag super lekker weer! Aan het einde van de dag hebben we ook nog een kijkje genomen bij de vuurtoren die op een afgelegen, maar hele schattige plek ligt. Onderweg daar naar toe zijn we ook nog wat wallaby's tegengekomen. Een paar dagen daarna zijn we zijn met z'n allen naar een Surfwedstrijd geweest in Torquay. Heel cool om te zien. Helaas hebben we niet veel kunnen zien, omdat wij hoog op een clif stonden en zij natuurlijk beneden in het water. Het enige wat ik kon zien was kleine stipjes. Gelukkig waren er ook grote schermen waar we het konden kijken en zelfs op een scherm was het al spectaculair om te zien.

Het weekend van 28 april was een weekendje voor de Dutchies om naar Melbourne te gaan. Want ja, ook hier in Melbourne vieren ze Koningsdag! Dit was voor ons natuurlijk DE kans om op een voor mij unieke plek om Koningsdag te vieren. We hadden een hostel geboekt in St. Kilda. Een wijk van Melbourne niet in de CBD, maar er net iets buiten. 'S avonds was het feest ergens in een café. Natuurlijk in het begin best gek en ongemakkelijk allemaal, maar uiteindelijk is het nog een hele leuke avond geworden!

Nog niet zo heel lang geleden kwamen we erachter dat er niet ver bij ons vandaan een treetop experience was. Een wandeling tussen de bomen. Ja... op hoogte, best hoog... Maar heel gaaf om te doen! Al vrij snel kwam ik er ook achter dat het pad waar we over liepen niet helemaal stil hing, maar als er meerdere mensen op lopen dat het een beetje bewoog. Voor iemand met hoogtevrees niet heel fijn, maar goed! Het was weer een leuke en nieuwe ervaring.

Aangezien ik hier nog maar een maandje ben voor werk ben ik langzaam aan ook mijn route aan het bekijken voor Nieuw Zeeland, want ja, wat wil ik allemaal gaan zien in een maand tijd? Geen idee nog. Ik heb een buspas geboekt en die gaat mij langs heel veel mooie plekken brengen op beide eilanden. Plannen voor daarna zijn er ook niet echt. Ik ben er wel achter gekomen na bijna 6! maanden dat ver van te voren plannen geen zin heeft. Het gaat bij mij namelijk nooit zoals ik van te voren bedacht heb en dat is ook heel leuk! Voor zover het nu vast staat vlieg ik begin Augustus terug naar Adelaide en vanaf daar heb ik nog de tijd tot eind december.

Oh ja... dat er geen foto's bij de blog staan is, omdat ik de meeste foto's niet met mijn telefoon maak, maar met mijn camera. Het is al een ingewikkeld gedoe om de foto's op de laptop te krijgen, maar helaas kan ik ze dan ook niet laden op de blog.

Reacties

Reacties

Papa

Jammer dat het niet lukt met de foto's maar weer een mooi verhaal!!
Love you!

Merel

Wat een verhaal weer en je lijkt al helemaal ingeburgerd te zijn. Kom je nog wel terug?? Voorlopig niet want je hebt nog bergen plannen. Lekker verder genieten en ik geniet van je verhalen.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active