floordehaas.reismee.nl

De start van een nieuw avontuur!

In de tussentijd met de laatste blog is er al weer best veel gebeurt. De oostkust heb ik afgereisd en ben rond 3 februari met het vliegtuig vanuit Cairns naar Brisbane gevlogen. Ik had een hostel geboekt waar Niek en Sanne op dat moment al waren. We zochten alle drie op dat moment naar werk en waren dan ook van plan met z'n allen iets te zoeken. Het liefst in Queensland, omdat we daar ook waren op het moment en dan niet al te ver hoeven te reizen. Hooguit een paar uur... (Ja een paar uur reizen hier van plek naar plek is best normaal :) Het zoeken naar werk ging moeilijker dan wat we verwacht hadden. Van te voren lees je genoeg verhalen en hoor je vaak dat het zo makkelijk is om werk te zoeken in Australië. Helaas hebben wij dat anders ervaren. Het heeft ons heel veel aanmeldingen, telefoontjes en reacties gekost, maar uiteindelijk hebben we dan toch een baantje kunnen vinden via facebook. Juist de plek waar ik niet verwacht had dat we werk zouden vinden. We konden aan het werk op een aardappelboerderij in Princetown - Victoria. We zouden in een huis komen te wonen met in totaal 5 personen. Het huis is gelegen vlakbij de Great ocean road en heel dichtbij de 12 Apostelen. 

Paar dagen later hadden we de auto helemaal ingericht en klaargemaakt om richting Princetown te rijden. Een rit van 1992 kilometer. Gelukkig hadden we geen haast om er te komen, aangezien het seizoen op dat moment nog niet full time bezig was. We zijn vertrokken op een vrijdag en hebben niet al te veel kilometers gereden iedere dag. In totaal hebben we 4 campings gehad onderweg. De laatste camping was wel het hoogtepunt. De camping ligt in de middle of nowhere en wordt beheerd door twee hele lieve mensen die best verbaasd waren dat ze zoveel gasten kregen. Wij niet... De camping heeft namelijk een groep van ongeveer 200 kangoeroes rond de camping en hun huis lopen! De volgende dag zijn we vrij vroeg weer vertrokken richting Melbourne naar Chadstone. Een super groot winkelcentrum net buiten de stad. We hadden helaas niet heel veel tijd, omdat we eind van de middag wel in Princetown wilde zijn. De rit van Chadstone naar Princetown was nog iets meer dan 3 uur. 

3 uur reizen valt nu wel mee. Eerder voelde dat altijd zo lang, maar hier is het bijna normaal om 3 uur te reizen. Het gaat uiteraard sneller met lekkere muziek en gezelligheid. zo'n 20 minuten voordat we er waren kreeg iedereen toch wel een beetje gezonde spannning. We wisten namelijk totaal niet wat we konden verwachten. We kregen een e-mail met de mededeling dat de andere 2 huisgenoten wel thuis waren en als ze dat niet waren lag er ergens wel een sleutel. Uiteindelijk bij het huis aangekomen was er natuurlijk niemand thuis, en na wat rondgekeken te hebben, hebben we toch een sleutel gevonden. Het voelde heel ongemakkelijk om zomaar een huis binnen te komen en rond te kijken, maar het huis was zoveel groter en mooier dan we verwacht hadden. Ten eerste hadden we niet eens een huis verwacht, maar misschien meer iets van een hostel idee en ten tweede: toen we binnenkwamen bleek het ook nog zo te zijn dat iedereen zijn eigen kamer had! Onze andere twee huisgenoten delen dan samen een kamer, maar ik heb mijn eigen kamer! Hele fijne verrassing na ruim twee maanden te hebben geslapen in hostels. Niet dat hostels heel verkeerd zijn, maar een eigen plekje is ook wel heel fijn! Niet meer uit je tas te hoeven leven, maar je tas kunnen uitpakken is een heel fijn gevoel. We zijn op dinsdag aangekomen en we kregen te horen dat ik woensdag al gelijk aan het werk kon samen met onze andere twee huisgenoten. Best spannend wel. Het werk bestaat vooral uit het uitzoeken van de slechte aardappels en af en toe ook inpakken van 5 kilo zakken. Dit heb ik tot nu toe de afgelopen 2 weken gedaan. 

Sinds vorige week werk ik eigenlijk alleen maar op het land. Iemand rijdt op de trekker en ik sta achterop bij een machine waar de aardappels doorkomen en waar ik voor zover mogelijk de slechte aardappels, stenen, takken en noem het allemaal maar op eruit moet halen. Deze machine werkt ietsje sneller dan bij de machine waar ik de eerste twee weken mee gewerkt heb. Het gaat er vooral om dat je eruit kunt halen wat mogelijk is. Later gaat het naar de plek waar ik de eerste twee weken heb gewerkt en daar gaat het allemaal iets langzamer en kan dus ook alles eruit gehaald worden. Het werken op het land zijn vaak lange dagen, maar tot nu toe bevalt het nog prima! We beginnen vaak vroeg rond een uur of 7 en dan is het vaak nog donker en koud. Maar het fijne aan het buiten werken is dat je langzaam de dag ziet beginnen en dat is niet zo in de schuur. Daar sta je binnen en ervaar je dat minder dan op het land. 

We zijn van plan dit werk een paar maanden te doen en dan weer verder te reizen. Mijn plannen? Heb ik nog niet echt. Waarschijnlijk ga ik eerst terug naar Melbourne en vanuit daar naar Nieuw Zeeland, maar wanneer weet ik nog niet zo goed. Alles wat ik tot nu toe gepland had van te voren is tot nu toe altijd anders gelopen. :) 

Reacties

Reacties

Papa

Dat is juist het leuke aan zo'n avontuur: je weet niet wat er gaat komen.

Mam

Harde werker, mooi verhaal weer!

Merel

Wat een avontuur. Hard werken maar vooral genieten. Ik ben heel benieuwd hoe het er allemaal uit ziet. Lekker blijven genieten.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active