floordehaas.reismee.nl

Het laatste stukje van de Oostkust!

De busreis naar Cairns was er eentje van een paar uur en tevens ook het laatste stukje van mijn reis langs de Oostkust. De laatste stop was vooral, omdat ik daar ging snorkelen bij het Great Barrier Reef! De dag begon best goed in Cairns, maar zo langzaam door de dag heen werd het weer steeds slechter. Dit was ook wat het de komdende 5/6 dagen heeft gedaan. Regen... regen... regen.... Heel veel regen. Sterker nog, ik geloof niet dat ik ooit zoveel regen in zo'n korte tijd heb gezien. Het waren vaak buien van ongeveer 20 minuten en dan werd het vaak iets minder, maar toch. Het bijzondere vond ik ook dat de temperatuur niet heel veel anders was dan de andere plekken waar ik ben geweest, maar het voelde wel gelijk anders. Veel warmer en vochtiger dan de andere plekken. Waar dit door komt? Geen idee. :) DIt klinkt als heel veel geklaag en gezeur en dat was het soms misschien ook wel, maar aan de andere kant was het ook wel lekker. Voor mij was het de laatste bestemming van de Oostkust en daarna zou ik ook gaan werken, dus het was ook wel lekker om even een paar dagen niet al te veel te hoeven. Tegenover het hostel zit een winkelcentrum en die was groot genoeg om daar een paar keer doorheen te lopen. Natuurlijk weer teveel geshopt. Tip voor als je gaat backpacken: koop niet teveel! Zelf heb ik dit wel gedaan (nu al) en het wordt steeds moeilijker om je backpack in te pakken. (kan ik zeggen uit eigen ervaring)

Een van de laatste dagen dat ik in Cairns was heb ik gesnorkeld bij het wel bekende Great Barrier Reef. Het was een wonder, maar het tijdstip dat ik die tour had geboekt en dat ik daar heen moest lopen was het droog! Sterker nog... bijna de hele trip heeft het niet geregend. Op 1 keer na. De boottocht er naar toe kon ik er op zich niet heel erg van genieten, aangezien zo'n beetje iedereen misselijk werd op de boot. Daar aangekomen was het ongeveer 20 meter zwemmen naar het koraalrif. Zoals jullie kunnen lezen in mijn vorige blog vindt ik het niet heel erg fijn om in diep water te zwemmen, maar dit koraalrif was echt zo mooi! Super groot en helder! Ik weet het niet zeker, maar ik denk ook dat ik het kleine Nemo visje heb gezien en natuurlijk nog veel meer andere visjes. Dit was de eerste plek van de twee waar we gingen snorkelen, maar ik vond dit zeker de mooiste van de twee. Na de eerste keer snorkelen was het tijd voor lunch en daarna gingen we door naar de tweede plek om te snorkelen. Deze was ook mooi, maar vond ik minder mooi dan de eerste plek. De dag werd afgesloten aan land met een welbekende, hele harde en lange regenbui! Verder vond ik Cairns een van de mindere bestemmingen. Een paar dagen is leuk en ik denk dat het vooral leuk is als je wilt gaat snorkelen of duiken. Wel zijn er leuke overdekte avondmarkten en kun je er lekker uit eten.

Het einde van mijn oostkust trip zat er nu dan toch echt op! 7 December ben ik hier aangekomen in Sydney, heb ik al super veel leuke dingen samen gedaan met de groep, 1 januari ben ik vertrokken vanuit Sydney naar mijn eerste tussenstop in Byron Bay en ruim een maand later heb ik één gedeelte van Australië er al weer op zitten. Met alle bestemmingen aan de oostkust en de eilanden niet meegerekend kom ik toch uit op een kleine 3.236 kilometer die ik heb afgelegd vanaf het begin en de oostkust!

Reacties

Reacties

Mam

Dat je alweer zo lang weg bent... kus en knuf van mam.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active