floordehaas.reismee.nl

Whitsunday Islands + Magnetic Island

Het is al weer veel te lang geleden dat ik een blog heb geplaatst, aangezien ik 22 januari naar de Whitsunday Islands ben geweest en in de tussentijd ook al naar Magnetic Island en Cairns ben geweest. Ik kwam aan met de bus in Airlie Beach. Een klein, maar gezellig dorpje en het opstappunt voor heel veel boten naar de Whitsundays. Ik had voor 1 nacht een hostel geboekt en de volgende ochtend ben ik met de Avatar op een 3 dagen, 2 nachten tour geweest. We moesten rond 11:00 uur in de haven zijn. Na heel wat vragen te hebben beantwoord over veiligheid en gezondheid konden we de boot op. De boot was een Katamaran met aan beide kanten een soort van net gespannen waar we met z'n allen op konden relaxen. We waren met een groep van ongeveer 25 personen. 

De eerste dag zijn we naar een klein eilandje gevaren waar we vanaf de grote boot met een klein bootje werden afgezet op het eilandje. We zijn naar boven gelopen en konden daar genieten van het uitzicht. Niet veel later konden we ons gaan omkleden en gingen we snorkelen. Voor mij de eerste keer. Super eng! In het begin was ik ook van plan om niet te gaan, omdat ik wist dat ik een paar dagen later in Cairns ook zou gaan snorkelen. Ik heb besloten om toch maar te gaan snorkelen en we werden wederom weer met het kleine bootje afgezet op het water. Ik was in de veronderstelling dat zodra ik naar beneden zou kijken dat het dan niet heel diep zou zijn en dat ik ook gelijk koraal zou kunnen zien. Nou helaas liep dit even anders dan verwacht en het enige wat ik zag was blauw, diep en niet heel helder water. Dit is dus waar ik zo eng vindt aan de oceaan/zee. Ik vond het dan ook meteen niet leuk meer, maar ik ben wel doorgezwommen. Het koraal zelf was wel mooi, maar aangezien het voor mij de eerste keer snorkelen was en ik niet zo goed wist hoe ik moest ademhalen door zo'n snorkel en het allemaal toch wel een beetje spannend vond, hield ik het al gauw voor gezien en ben ik het kleine bootje weer op gegaan. Die avond bleven we op de plek waar we al zo'n beetje de hele dag waren. Na het eten deden we nog wat spelletjes, maar ik ging al vrij snel naar bed.

De volgende ochtend werden we vroeg wakker. Waar we sliepen was het best wel krap voor drie personen en ook wel warm. rond 06:00 uur was de boot alweer onderweg naar het volgende plekje. Whitehaven Beach. Oftewel de plek waar de bekende foto's van internet vandaan komen. Helaas was het weer niet heel zonnig, maar dat maakte voor het beeld niet heel veel uit. Toen we daar waren afgezet liepen we met de hele groep omhoog om uit te komen op het uitkijkpunt. De zon scheen dan wel niet, maar het was nog steeds super indrukwekkend om naar te kijken! De foto's waren genomen en we liepen naar beneden om in de zee te gaan zwemmen, waar we daarvoor nog op uit keken. Wij waren best wel vroeg en er waren op dat moment dus ook geen mensen op het strand. (Wat voor de foto wel mooi was! :) Na ongeveer drie uur gingen we weer verder naar nog wat andere kleine eilandjes en die avond was het vooral veel spelletjes en gezelligheid. Dit was ook meteen de laatste avond op de boot en de volgende ochtend kwamen we dan ook redelijk vroeg aan weer in Airlie Beach. Ik had gelukkig wel voor die dag een hostel geboekt zodat ik niet meteen weer door hoefde naar de volgende bestemming. 

De volgende dag heb ik om 07:30 uur de bus genomen naar Townsville waar ik meteen de boot door zou nemen naar Magnetic Island waar ik 2 nachten zou verblijven. Het weer werkte niet heel erg mee, maar de dag van aankomst en de dag erna waren best wel oke. Het hostel ligt echt op de perfecte plek! Aan de zee, allemaal kleine driehoekige huisjes en de meeste aan het water. Mijn huisje lag bijna aan het water. Geen verkeerde plek om het weekend door te brengen vond ik zelf. Ik heb die dag erna een scooter gehuurd en het eiland over gereden. Super leuke ervaring! Het was voor mij best lang geleden dat ik op mijn scooter had gereden en het was dan ook wel weer heel leuk om dat op een eiland in Australië te kunnen doen! Ik heb daar ook een 'kleine' wandeling gemaakt wat de naam heeft: The Forts walk. Met andere woorden: Het is een wandeling met onderweg ruïnes van een fort, uitkijkpunten en als je geluk heb: Koala's. Op die hele wandeling heb ik er maar 1 gezien, maar dat is er toch weer 1! Heel bijzonder om die diertjes in het wild te zien. Ze doen verder niet veel. Volgens mij is het vooral eten en slapen, maar ze zijn wel schattig. Aan het einde van de dag heb ik de scooter vol getankt en weer ingeleverd. Die dag daarna moest ik ook alweer uitchecken, maar dat was ook wel goed, want dat is het moment dat het ongeveer alle dagen heeft geregend... Gelukkig kon ik nog wel de boot terugnemen en had ik een heel goed hostel in Townsville en kon ik de volgende dag met de bus door naar de laatste bestemming van de oostkust: Cairns!

Reacties

Reacties

Mam

Jemig lieve Floor, wat heb je al veel gezien deze eerste 2 maanden! Dank je wel voor je verhaal maar weer, leuk! Liefs van mam

Roslyn

Leuk verhaal hoor. Zagen op tv dat het dorp Townsville ondergelopen was, misschien was je toen al weg daar.

Papa

Wat een geweldige ervaringen weer! Fantastisch! Leuk om weer een verhaal van je te lezen. Dikke kus. Love you!!?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active