floordehaas.reismee.nl

Begin van de Oostkust reis!

Het is nu al weer 13 dagen geleden dat ik vertrokken ben uit Sydney om mijn reis naar de Oostkust te beginnen! Ik had van te voren al een hostel geboekt die gereserveerd stond tot 2 januari 2019. Gelukkig kon ik tot laat in de middag in mijn kamer blijven, en 1 dag eerder uitchecken. De bus vertrok om 19:00 uur in de avond. De busreis zou ongeveer 12.5 uur duren. Ja.... super lang. Ik had een vest ingepakt en wat eten en te drinken voor de volgende ochtend. Er was voor mij geen plek toegewezen, dus ik kon zelf een plekje uitzoeken achterin. Ik besloot om bijna achterin te gaan zitten, waar niemand achter mij zat zodat ik mijn stoel naar achteren kon doen om te slapen. De bus zou meerdere tussenstoppen maken om mensen af te zetten en weer op te halen. De eerste paar uur gingen prima. Ik had nog niet echt zin om te slapen en muziek luistereren en lezen was prima. Niet te vergeten de mooie plekken die we onderweg tegenkwamen. Totdat het natuurlijk donker werd en er geen uitzicht meer was om van te genieten. De airco in de bus is fijn, maar ik was hier niet echt op voorbereid door een dekentje, dikke trui of nekkussen mee te nemen. Hoe later het werd, hoe kouder en hoe moeilijker het werd om te slapen. Alle opties om te slapen had ik na 7 uur ongeveer wel gehad. Op de een of andere manier lukt het dan toch altijd weer om een beetje te slapen. Ik had de hele reis niemand naast mij zitten, dus ik had wel lekker veel ruimte. Na 12.5 uur was het dan eindelijk zover! De buschauffeur riep om dat we binnen enkele minunten in Byron Bay waren! Mijn eerste tussenstop voor 5 nachten! In de bus had ik nog snel even een hostel geboekt, lekker goedkoop... dacht ik... Tip voor accommodaties online boeken: Check altijd de goede check in en check out datum! Aangezien het zo druk was in Byron bay was er dus eigenlijk nergens plek, behalve de duurdere plekken. Ik had dus per ongeluk februari gedaan in plaats van januari. Gelukkig kon ik kostenloos annuleren en snel een ander hostel geboekt. wel duurder, maar wel heel mooi. Wake up Byron bay! Direct aan het strand en een shuttle service van het hostel naar het centrum. Ideaal! Byron Bay heeft een mooi Lighthouse en een mooie wandeling daar naar toe. Dat heb ik direct de volgende dag gedaan. Ik ben over het strand, door het dorpje daar naartoe gelopen. Een wandeling wat heen en weer terug rond de 15 kilomter was. Langzaam maar zeker liep de weg steeds verder omhoog en ben ik denk ik niet helemaal volgens de route daar naar toe gelopen, maar het was hoe dan ook geweldig! Ook ben ik tijdens de wandeling op het meest oostelijke puntje van het Australische vasteland geweest. Toch raar als je daar staat. De rest van de dagen was ik vooral op het strand, rond het hostel en in het dorpje. De dag dat ik zou weggaan ben ik in de ochtend nog weer naar Lighthouse geweest om de zonsopgang te kijken. We werden met een busje van het hostel naar Lighthouse gebracht en toen was het vooral wachten... wachten en wachten...Rond 06:00 uur zou de zon opkomen. We zagen af en toe wel wat roze strepen in de lucht, maar meer dan dat was het dan ook niet. Helaas kwamen we erachter dat het bewolkt was en het niet de mooie zonsopgang zou worden waar we op gehoopt hadden. Maar ach... ik was om 04:00 uur opgestaan, dus ik had nog wat aan mijn dag. Het enige wat ik niet wist, was dat we terug moesten lopen.... Goed begin van de ochtend wel. Wel leuk om te zien! Zo vroeg en al zoveel mensen buiten aan het surfen of gewoon lekker wandelen.

De volgende stop was Gold Coast, Surfers Paradise. Hier ben ik 2 nachten gebleven. Deze busreis was gelukkig minder lang. de Gold Coast is weer heel anders dan Byron Bay. Totaal niet met elkaar te vergelijken. Het is grote stad met veel hoogbouw en strand. Een beetje Scheveningen, maar dan 10x groter. Ik wist niet zo goed wat ik daar moest doen, ook omdat ik niet zoveel tijd had. Ik had een ticket gekocht voor Skypoint Observation Deck, wat een prachtig uitzicht geeft over de stad en de zee. Hier ben ik samen met iemand heen gegaan die ik in de bus had leren kennen. We hadden een ticket gekocht zodat we ook een voucher hadden om wat te eten. We hebben daar zo'n beetje de hele middag rondgehangen. Later besloten we nog om in de avond terug te komen rond 18:00 uur om de zonsondergang te bekijken en kijken hoe de stad in de avond eruit ziet. Wederom weer heel mooi en daar zijn we uiteindelijk gebleven tot sluitingstijd. De volgende dag zou ik alweer doorgaan naar de volgende bestemming: Brisbane. In Brisbane had ik een hostel voor 3 nachten geboekt.

Ook deze reis was gelukkig niet al te lang. Brisbane zelf is ook best een grote stad, maar heel anders dan de Gold Coast, Surfers Paradise. Brisbane zelf heeft geen strand. De eerste dag ben ik maar wat gaan rondlopen. Ik had een plattegrondje met de dingen die ik moest zien. Als eerste ben ik over de Story Bridge gelopen om vervolgens door te lopen naar Kangaroo Point Cliffs. Een grote en lange rots aan de rand van de stad. Hier kreeg ik toch iets te zien wat ik echt nog nooit had gezien. Ik liep gewoon door de stad, een trap naar beneden en ineens zie ik een soort van leguaan (niet helemaal zeker of het een leguaan is, maar het leek er op) gewoon het pad oversteken. Ik had veel verwacht van de dieren in Australië, maar dit is een van de dingen die ik dan net weer niet verwacht: een leguaan midden in de stad. Maar zoals ze zeggen: alles went. Zo ook dit. Op mijn weg langs de rotsten ben ik er nog 3 tegengekomen en op een plek waar ik koffie ging drinken liep er nog een gewoon over het terras. Natuurlijk kunnen de spinnen ook niet wegblijven en daar heb ik er ook 2 van gezien. Niet mega groot zoals je ze kunt zien op internet, maar alsnog groot genoeg!

Wat echt wel heel gaaf is in Brisbane is dat ze een soort van strand in de stad hebben gemaakt. South Bank Beach. Daarna kwam ik nog langs het Brisbane sign en vervolgens heb ik wat gewinkeld in de stad en twee tours geboekt voor de aankomende dagen. De dag erna bijvoorbeeld had ik een tour geboekt naar Springbook National Park en Tamborine Mountain. Bij Springbrook National Park zijn we naar de Natural Bridge geweest en heeft de gids ons van alles verteld over de omgeving en bij Tamborine Mountain zijn we eerst gestopt bij een uitkijkpunt en daarna doorgereden naar een plek waar we naar een Glow worm Cave zijn geweest. Daar ook nog een lunch gehad met niet te vergeten de gezellige kleine leguaan die over het terras liep. Heel gaaf! Het lijkt gewoon alsof je door een tunnel loopt met allemaal lampjes. En daarna ook nog een kleine wandeling gemaakt naar een waterval. Ook dit was weer heel mooi! De tour zelf was heel erg leuk, het was met een kleine gezellige groep en een gids die de hele dag op een leuke manier deed.

De volgende dag was het al weer tijd om de bus te nemen naar mijn volgende bestemming: Noosa. Hier ben ik op dit moment nog steeds. Vandaag was mijn eerste echte dag hier. Gisteren ben ik hier aangekomen rond 15:00 uur, maar had daarna niet veel meer gedaan. Vandaag ben ik naar Noosa National Park geweest om daar een wandeling te gaan maken. Ik was van plan een wandeling te gaan maken van ongeveer 5.5 kilometer aangezien het best warm was vandaag. Na wat informatie en terwijl ik aan het lopen was heb ik uiteindelijk een wandeling gemaakt van 10 kilometer! De wandeling zelf liep het grootste gedeelte langs de kust, maar uiteindelijk heb ik een afslag genomen om door het bos te gaan. Beide routes waren echt prachtig! Morgen ga ik met een boot door de Everglades varen!

Dit is mijn Oostkust reis tot nu toe! Sorry voor het lange verhaal, maar zulke ervaringen als dit kan niet verteld worden in een paar zinnen!

Reacties

Reacties

Mam

Lieve Floor, geen sorry, gewoon mooi om te lezen. Liefs mam

Herman

Je kunt atlijd nog schrijver worden Floor. Mooi geschreven! Geniet ervan!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active