floordehaas.reismee.nl

Happy New Year!

Gelukkig nieuwjaar iedereen!

Oud en nieuw was voor mij dit jaar een klein beetje anders dan afgelopen jaren. Dit jaar heb ik oud & nieuw gevierd in Sydney. Gelukkig niet alleen maar met een deel van de groep waarmee ik ook naar Australië ben gekomen. De laatste paar dagen voor oud & nieuw waren we een beetje aan het kijken naar wat we eventueel zouden kunnen doen, waar we heen wilden gaan en niet te vergeten hoe laat. Iedereen had een beetje research gedaan naar mogelijke plekken waar we het vuurwerk goed zouden kunnen zien. Aan de hand van blogs van andere mensen en foto's, hebben we gekozen voor Mrs Macquarie's Chair. We wisten dat dit een drukke plek zou worden, aangezien er stond aangegeven dat er rond de 14.000 mensen in kunnen. Ook hadden we gelezen dat mensen al rond 5 uur in de ochtend in de rij stonden om een goede plek te krijgen. Alle betaalde feesten waren of al uitverkocht of veel te duur. Op eentje na... die was niet duur, maar hebben we uiteindelijk toch niet voor gekozen. (later bleek dit toch wel een beter idee te zijn)

Met z'n allen hebben we besloten om 5 uur op te staan en om 6 uur samen af te spreken in het centrum, om vervolgens samen naar die plek te lopen. Ik dach ach.... er zijn vast niet veel mensen die dit doen, want ja.... wie gaat er nou zo vroeg zijn/haar bed uit om een goed plekje te krijgen? Nou, daar kwam ik al snel op terug. Ik nam de trein van kwart voor 6 en in de trein zag ik al mensen met stoeltjes, tentjes en boodschappen.

Eenmaal aangekomen daar keken we onze ogen uit. Mensen stonden daar met tenten, slaapzakken, ontbijt alles! Blijkbaar hadden mensen hier gewoon geslapen om een goede plek te kunnen krijgen. Wij waren daar iets na 6 uur en er stond al zo'n lange rij. Voor ons zat er niks anders op dan gewoon keurig achteraan in de rij aan te sluiten en te wachten tot het park om 10 uur open zou gaan. Wij zaten denk ik net 15 minuten op het grasveld en opeens begon iedereen te lopen en half te rennen naar een plekje verderop. Wij wisten niet wat ons overkwam maar ja.... we zijn er maar achteraan gelopen, aangezien iedereen ineens weg was. Daar bleek een rij te worden gemaakt en langzaam maar zeker kwam er beweging in en rond 11 uur stonden we in het park. Het was al zo druk! Hier had ik in ieder geval niet zo op gerekend. Tot de grote teleurstelling stonden er ook voor grotendeel bomen en was het moeilijk een goede plek te kiezen. Alle plekken waar geen bomen stonden, waren natuurlijk al mensen gaan zitten. Uiteindelijk hebben we er ons bij neergelegd en hebben we ergens ons plekje gevonden. (in de zon!) In de zon was op z'n zachts gezegd warm!

De uren verstreken en iedereen begon een beetje te klagen. We hadden er niet zoveel zin meer in, het was druk, warm en we konden geen goede plek vinden. We dachten hoe drukker wordt, hoe moeilijker het gaat worden om rond 12 uur 's nachts een goed plekje te vinden. De klaagmomentjes van iedereen waren later op de avond ook wel weer grappig. Iedereen had zo'n beetje z'n eigen zinnetje:

Ik wil wel door die stomme bomen het vuurwerk kunnen zien hoor!

Ik: Wow, ik ga even een rondje lopen in de schaduw, ik kan hier echt niet tegen en dan ben ik zo verbrand! (na 5 minuten in de zon te hebben gezeten/gelegen)

Ja, het maakt mij niet zoveel uit, maar ik wil eigenlijk ook wel weg en anders heen.

Ik ben er echt helemaal klaar mee, ik wil douchen of in het water springen voor verkoeling!

Tijdens de regen: Ik heb het zo koud!

Uiteindelijk konden we er allemaal om lachen en hebben we toch maar besloten niet weg te gaan en te blijven en er voor te zorgen dat we een goed plekje zouden krijgen. z

om 21:00 uur begon het 'kindervuurwerk'. Dit was echt al zo mooi om naar te kijken. We konden niet wachten om het vuurwerk van 00:00 uur te zien! Na het 'kindervuurwerk' hebben we onze plek, waar geen bomen stonden gevonden. In het begin leek dit nog best wel oke, maar er kwamen steeds meer mensen bij staan en ook iedere keer tussendoor, waardoor ik langzaam naar achteren werd gedrukt en uiteindelijk best wel ver van mijn groepje stond. Uiteindelijk is het allemaal goed gekomen en rond 00:00 uur stond ik weer bij mijn groepje en kon het aftellen beginnen. Het vuurwerk was begonnen! in een woord: WOW! Echt zo gaaf om te zien! Gelukkig heb ik genoeg filmpjes en foto's gemaakt!

Na afloop zijn we met z'n allen teruggelopen en op dinsdag 1 januari ben ik om 19:00 uur met de bus naar Byron Bay gegaan. De busreis duurde ongeveer 11 uur. De aankomende dagen ben ik hier in Byron Bay en maandag 7 januari ga ik door naar de Gold Coast!


Reacties

Reacties

Mam

Veel weet ik al, maar toch mooi om te lezen! Liefs van mij?

Papa

Wat weer geweldig om wat van je te lezen ondanks dat we al via de telefoon elkaar gesproken hadden.
De foto's zijn ook prachtig.
Ik zie uit naar de komende verhalen en foto's!!

Leneke

Hallo Floor hoe gaat het met je , ik heb een hele poos niets van je gehoord,druk aan het werk .
Maar ik hoop dat het je goed gaat ,en veel levenservaringen op doet .
Groetjes Leneke .

Leneke

Fijn van je gehoord te hebben , wat weer een avontuur . En heel veel plezier bij het uitstippelen van je volgende avontuur Nieuw Zeeland. Liefs Leneke.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active