floordehaas.reismee.nl

Sydney, Katoomba en de Blue Mountains

11 December 2018. Wat betekent dat ik al een week onderweg en in Australië ben. Mijn laatste verhaal eindigde bij mijn eerste dag in Sydney. Ondertussen ben ik in Katoomba. Een dorpje dat ongeveer 100 kilometer bij Sydney vandaan ligt.

Sydney is een super grote, maar hele leuke stad. De dag nadat we zijn aangekomen in Sydney ben ik met de hele groep op stap geweest om de stad te verkennen. Als eerst natuurlijk naar de Harbour Bridge en het Opera House. Verder hebben we wat rondgelopen en langzaam weer terug naar het hostel. Die dag hebben we zoveel kilometers gelopen dat we 's avonds allemaal super moe waren.

Zondag zijn we naar Bondi Beach geweest. Gelukkig was het maar een halfuurtje met de bus. Op Bondi is het echt een hele andere omgeving dan in de stad. Er is bijna geen hoogbouw, gezellige winkeltjes en niet zoveel openbaar vervoer als in het centrum. Al met al een hele andere sfeer op het strand en in de stad. Maar Bondi is GE-WEL-DIG! Op het strand zijn zoveel mensen, maar het is gewoon een gezellige sfeer. Er is altijd wel iets te doen!

Op maandag moesten we uitchecken uit het hostel waar we de eerste drie nachten hebben geslapen. Ons plan was om in de ochtend naar Katoomba te gaan met de trein om The Blue Mountains te gaan bekijken. Met de trein was het nog maar twee uurtjes voordat we in Katoomba aankwamen. In twee uur tijd kom je in een hele andere omgeving terecht. Het is hier zo mooi! Het dorpje zelf is schattig, klein en gezellig.

Vandaag dinsdag 11 december zijn we naar The Blue Mountains geweest. Ik had er niet zo'n voorstelling van, maar het is echt adembenemend mooi! We zijn met de bus daar naartoe gegaan. Je komt daar al gelijk uit bij het echo point. Vanaf daar hebben we een wandeling gemaakt. Het plan was om ongeveer een wandeling te maken van een uurtje, maar nadat we wat informatie hadden gevraagd, kregen we een route waarvan werd gezegd dat dit een hele mooie route is. Het enige puntje was: de route duurt ongeveer 3,5 uur. Na overleg hebben we besloten dat we dit gaan doen, aangezien we er nu toch zijn en alles er uit willen halen! De route begon best wel simpel maar naarmate de route vorderde hoe moeilijker het werd. De route liep ongeveer 1000 trappen naar beneden, dan een redelijk normaal stuk langs een rotswand wat best stijl naar beneden liep en het laatste stuk hebben we besloten om weer 1000 trappen omhoog te klimmen. (de trappen langs de berg naar beneden en omhoog zijn natuurlijk niet van die trappen die allemaal mooi aangelegd zijn, nee allemaal ongelijke, onverharde trappen. Maar zo gaaf om te doen!!! The Blue Mountains is echt een aanrader!

Morgen (12 december 2018) is het plan om naar wildlife park te gaan waar we koala's en kangoeroes kunnen zien! Daarover natuurlijk later meer bij de volgende blog!

Mam

Wat mooi.... misschien moet ik dit het komende weekend ook gaan doen ?‍♀️. Dank je wel voor je uitgebreide verhaal!

Papa

Mooi om weer een verslag te kunnen lezen. Het voelt een beetje alsof ik er zelf bij ben. Super!!

Monica de Vries

Wat geweldig om te lezen. Een hele fijne tijd en ik lees en geniet ondertussen mee!

Roslyn Zuideveld

Mooi verhaal, volop er van genieten van al het moois wat op je pad komt.

Merel Goedvolk

WOW het is echt begonnen!! Wat geweldig. Ik blijf mee lezen en kijk nu al weer uit naar je volgende verslag. Lekker genieten!!

Lydia

Geniet van deze ervaringen.